Het idee van Twitter is simpel: in 140 tekens vertel je wat je aan het doen bent. 'Lekker boeiend' is het eerste wat in me opkomt. Dus al zou ik twitteren zou ik nu kunnen vertellen dat ik een blog aan het schrijven ben. Wie interesseert zich daar nou voor?
Toch blijf ik gefascineerd en zie ik een uitdaging. Ik hoef natuurlijk niet elk uur een bericht te plaatsen. Op Twitter.com lees ik het volgende:
The timely bits of information that spread through Twitter can help you make better choices and decisions and, should you so desire, creates a platform for you to influence what's being talked about around the world. [...]
Just remember, how you use Twitter is completely up to you. Follow hundreds of people. Follow a dozen. Post every hour. Post never. Search for your favorite topics and create lists. Or not. You are in control on Twitter.
Blijf je bij dit soort hypes (voor zakelijk gebruik) altijd afvragen wat je eraan hebt, hoeveel tijd je erin wilt investeren en welke meerwaarde je er voor je onderneming van verwacht. Ik denk dat je er niets aan gaat missen als je deze hype overslaat...