Ik heb er al eerder over geschreven: verkoopmedewerkers die me telefonisch wat proberen aan te smeren. Aansmeren. Het woord alleen al geeft aan hoe ik deze mensen zie. En dat beeld wordt er helaas niet beter op.
De toon was gezet en mijn deur klapte direct dicht. Waar haalt deze verkoper het lef vandaan om mijn agenda te bepalen? Toen ik hem verzocht om de informatie op de mail te zetten probeerde hij nogmaals de afspraak van 13.00 uur door mijn strot te duwen.
"Ik begrijp dat ik de informatie op de mail kan zetten. Maar ik spreek liever persoonlijk af om u te vertellen wat de voordelen zijn van onze producten."
"Nogmaals. Ik heb een drukke agenda en kan niet zomaar afspraken inplannen voor iets waar ik de voordelen zo een-twee-drie niet van inzie."
"Maar, uw organisatie heeft een unieke werkwijze waar onze producten speciaal op afgestemd moeten worden. Die informatie kan ik niet in een standaardmail zetten."
"En toch wil ik u verzoeken dat te doen. Voor de laatste keer: ik heb volgende week vrijdag geen tijd."
Zucht. Is het mogelijk dat mijn beeld van telefonische verkoopmedewerkers ooit nog bijgeschaafd wordt?