Mentaal fit en sterk: JIJ bepaalt.
Rubriek: Persoonlijk • 

De tijd dat je als klant alles kunt maken zonder consequenties is voorbij. Wangedrag wordt niet meer getolereerd en als klant ben je gedwongen om je aan de regels van het bedrijf te houden.

Laatst had ik hier een gesprek over met een vriend waarbij we vooral spraken over sportscholen, healthcentra, bioscopen, sauna's en andere openbare gelegenheden. In de tijd dat tolerantie en vooral het gebrek eraan weer opspeelt is het des te belangrijker dat er scherpe grenzen worden getrokken. Lap je als klant deze grenzen of regels aan je laars, dan word je vriendelijk verzocht om dit alsnog te doen. Doe je dit vervolgens nog steeds niet, dan word je probleemloos de deur gewezen.

Je puinhoop niet opruimen, luidruchtig gedrag, continu zeuren en klagen over futiliteiten, als klant word je ervoor gestraft. Stampvoeten helpt niet meer. Zeggen dat je x hebt betaald voor bepaalde faciliteiten of diensten ook niet. Je hebt je gewoon aan de regels te houden, juist omdat je niet de enige bent die binnen de organisatie rondloopt.

De klant is geen koning meer. Speciaal is hij nog wel. Terechte klachten worden keurig behandeld en op een correcte manier opgelost. Maar, maak je het te bont, dan overschrijd je een grens. Dan ben je als klant niet meer welkom. Hoe speciaal je ook bent...

 

Reageer op dit artikel

Naam: E-mail: * Website:
Reactie:
*   Bij de eerste keer reageren wordt er een e-mail naar je gestuurd
     ter bevestiging van je reactie.
Onthoud mijn gegevens
Stuur e-mailnotificatie nieuwe reacties.

Vanzelfsprekend zijn er een paar gedragsregels betreffende de inhoud van je reacties.