Mentaal fit en sterk: JIJ bepaalt.
07| 06| 10
Rubriek: Marketing • 

Missie: vlucht boeken naar Athene. Dat ik zoveel stress kan ervaren van een dergelijk 'eenvoudige' opdracht, merkte ik vorige week donderdag.

Wat een enorme hoeveelheid sites waar je vluchten kunt boeken. En wat een hels karwei om daar de meest geschikte aanbieder uit te pikken. Natuurlijk kan ik het mezelf makkelijk maken door op de eerste de beste site een keuze te maken. Maar dan snijd ik mezelf lelijk in de vingers snijden. Vergelijkend warenonderzoek scheelt je de nodige centen. En dan begint de stress. Want, elke site/organisatie wil je verleiden om vooral daar je vlucht te boeken omdat zij de voordeligste is. Uiteraard is dat haar waarheid, want op de volgende site lees ik exact hetzelfde.

De verleidingstrucs zijn enorm. Van schreeuwerige quotes tot voordelige starttarieven (waarbij je niet moet opkijken als het eindbedrag behoorlijk hoger uitvalt). Marketing is een vak apart waarbij de consument zich vooral niet gefrustreerd en genaaid moet voelen.

Overigens is de missie geslaagd en heb ik via Vliegwinkel.nl m'n ticket geboekt.

 

Marjolein • 07-06-2010, 19:50
Ha...je hebt zeker aandelen bij vliegwinkel ;-)))

Zeg, voordat je naar Athene gaat afzakken, gaan we natuurlijk nog wel ff koffie drinken.

xxM
Louise Hildebrand • 08-06-2010, 09:32
Haha, bij Vliegwinkel kan ik niet genoeg aandelen hebben ;-) Ik mail je! x

Reageer op dit artikel

Naam: E-mail: * Website:
Reactie:
*   Bij de eerste keer reageren wordt er een e-mail naar je gestuurd
     ter bevestiging van je reactie.
Onthoud mijn gegevens
Stuur e-mailnotificatie nieuwe reacties.

Vanzelfsprekend zijn er een paar gedragsregels betreffende de inhoud van je reacties.