Blunders zijn vermakelijk. Vooral als je niet diegene bent die blundert. Ben je wèl diegene die een blunder maakt, dan kun je op het moment zelf door de grond zakken. Zo ook afgelopen dinsdag toen ik een afspraak had met een klant en aan de receptie mijn bezoek aankondigde.
'Martijn... Hmm. Ik kan me zo geen Martijn voor de geest halen. Wat is zijn achternaam?'
'Uhm. Wat ben ik toch vergeetachtig. Sorry, die ben ik even kwijt (schaam... schaam...).'
'Waar gaat het over? Dan kan ik nagaan op welke afdeling hij werkt.'
'Voor het schrijven van een brochure.'
'We hebben wel een Walter X hier werken. Is dat 'm misschien?'
'Ja, inderdaad! Dat is 'm. Ik ben erg chaotisch vanochtend geloof ik... (nog meer schaamte).'
'Ik bel 'm wel even op.... Wat is uw naam?'
'Louise Hildebrand', waarop de dame de telefoon pakt en belt naar Walter.
'Hoi Walter, ik heb hier een Sophie Hilbrand voor je.'
Gelukkig ben ik niet de enige die moeite heeft met het onthouden van namen...