Mentaal fit en sterk: JIJ bepaalt.
19| 11| 08
Rubriek: Persoonlijk • 

Praktisch gehandicapt. Zo voel ik me in m'n nieuwe huis zonder internetaansluiting. Nu mijn aanvraag is gestrand en ik ruim een maand voor niks heb gewacht, moet ik nóg langer wachten voordat ik online ben. Zucht.

Heel vervelend en lastig omdat ik voor mijn werk sterk afhankelijk ben van dit medium. De afgelopen weken heb ik dus bij verschillende vrienden gezeten, maar echt prettig werkt dit niet. Het geeft onrust en ongemak. Ik heb niet alles bij de hand en dat gesjouw met m'n laptop ben ik inmiddels spuugzat.

Het einde van mijn ongemak komt in zicht. Mijn provider heeft beloofd om me 2 december aan te sluiten. Eerst zien, dan geloven. Ik heb een wijze les geleerd: nooit ervan uitgaan dat dit soort aanvragen soepel verlopen. De komende weken houd ik dit proces dus goed in de gaten...

 

Witlof • 19-11-2008, 20:36
Ik ben gelukkig in het rijke bezit van een open verbinding met de buren ;-)
Louise Hildebrand • 22-11-2008, 16:09
Ik heb stiekem ook gekeken, maar helaas: de verbindingen zijn beveiligd ;-)
Jos Goedmakers • 23-11-2008, 16:51
Een mooie taak voor Sinterklaas, om de aansluiting begin december als surprise aan te bieden van de aanbieder......
Louise Hildebrand • 24-11-2008, 11:08
Dat zou mooi zijn!
Xiwel • 30-11-2008, 11:31
Ik heb gisteren de ADSL bij mijn broer aangesloten. Alles in 4 weken geregeld en keurig op tijd. Het had sneller gekund als hij (net als ik) aangesloten zit op de hoofdcentrale van Alkmaar. Hij zit op een onbemande centrale en dan duurt het langer eer de KPN'er het draadje omgestoken heeft. Providers kunnen daar weinig aan doen. Providers zijn wel verantwoordelijk voor goede afspraken met de KPN en voor een goede administratie. Het valt me op dat vooral de grote providers (ook die van de KPN zelf) die veel reclame maken het langste duren qua opleveren. Wat dat betreft ben ik wel blij met mijn zeer kleine reclameloze provider die dus alles goed en snel regelt.
Louise Hildebrand • 01-12-2008, 09:26
In dit geval ligt de fout deels bij mezelf. Mijn eerste aanvraag bleek 'vastgelopen'. Ik veronderstelde, onterecht, dat mijn provider de KPN-verhuizing voor mij zou regelen (ik vinkte bij de aanvraag aan dat ik mijn vaste nummer wilde behouden). Toen mijn provider merkte dat er op mijn nieuwe adres geen telefoonlijn beschikbaar was (omdat een provider pas NA een KPN-verhuizing een telefoonnummer kan overnemen!), is mijn aanvraag gestrand en kreeg ik een brief dat de oplevering wegens technische redenen niet op de eerder aangegeven datum kon worden gerealiseerd. Pas na twee telefoontjes en een e-mail werd voor mij duidelijk wat er daadwerkelijk mis is gegaan en moest ik opnieuw een aanvraag indienen (wat ik overigens ook een vreemde procedure vind). Het modem is inmiddels binnen en hopelijk is morgen de adsl-verbinding gerealiseerd!
Louise Hildebrand • 04-12-2008, 10:59
Niet dus. Er is wéér vertraging. Inmiddels is er een technisch onderzoek ingesteld. Eén ding is zeker: mijn geduld wordt erg op de proef gesteld...

Reageer op dit artikel

Naam: E-mail: * Website:
Reactie:
*   Bij de eerste keer reageren wordt er een e-mail naar je gestuurd
     ter bevestiging van je reactie.
Onthoud mijn gegevens
Stuur e-mailnotificatie nieuwe reacties.

Vanzelfsprekend zijn er een paar gedragsregels betreffende de inhoud van je reacties.