De fitnessketen waar ik lesgeef voert een landelijke campagne met de titel: 'Verbeter je seksleven, de eerste 6 beurten zijn gratis.' Persoonlijk zie ik de humor van deze campagne wel in en kan ik 'm wel waarderen. Er zijn echter mensen die de billboards aanstootgevend en weerzinwekkend vinden.
Oké, de boodschap is suggestief, maar dat is juist de bedoeling! Reclame is er om mensen te raken, te prikkelen en om ze nieuwsgierig te maken. Pas dan val je op tussen de concurrenten, wordt je naam onthouden en vergroot je de kans op nieuwe klanten. Aangezien sportscholen als paddenstoelen de grond uitschieten (en de concurrentie dus moordend is) moeten sportscholen verrassend uit de hoek komen om aandacht te trekken.
Seks sells. Dus waarom zou een sportschool ook geen graantje hiervan mee kunnen pikken? Ik voel me in ieder geval niet in mijn vrouwelijkheid aangetast. Een link met vrouwenhandel leg ik zeker niet. Seksistisch? Ach, de dame op de poster heeft vast een lekker bedrag gevangen voor de fotosessie. Wèl zie ik een grijnzende reclamemaker achter een bureau zitten. Missie geslaagd denkt deze zelfvoldaan...