Mentaal fit en sterk: JIJ bepaalt.
02| 04| 08
Rubriek: Tekst en Redactie • 

Het bedenken van een passende slogan is lastiger dan je denkt. Een slogan moet pakken, blijven hangen, de organisatie recht doen en vooral lekker bekken.

De slogan waar ik nu mee bezig ben moet twee doelgroepen bedienen. Voor mij is dat extra uitdagend. Dat betekent passen, meten, brainstormen, schrijven en vooral schrappen. Een slogan die de ene dag een hoera-gevoel oproept wordt de volgende dag genadeloos van tafel geveegd.

Inmiddels heb ik verschillende betrokkenen van het bedrijf gesproken en elke keer kom ik op andere ideeën. De lijst met mogelijke slogans groeit en groeit. Tijdens dit proces schrijf ik tevens de webteksten van dit bedrijf. Ook dat inspireert. Met elke alinea wordt het bedrijf duidelijker in beeld gebracht, krijgt de organisatie een hart en worden de zakelijke, afstandelijke, bijna 'koude' webteksten vervangen door een menselijkere toon.

De cultuur van een organisatie, de kracht, het gevoel, ik vind dat webteksten een spiegel moeten vormen van de organisatie. Hetzelfde geldt voor een slogan. Het spannende is dat ik nu nog steeds geen idee heb van het uiteindelijke resultaat. Wordt het de eerste slogan of nummer 43? Hmm. Ik denk er nog een weekje over na en laat jullie weten wat het resultaat is geworden.

 

Reageer op dit artikel

Naam: E-mail: * Website:
Reactie:
*   Bij de eerste keer reageren wordt er een e-mail naar je gestuurd
     ter bevestiging van je reactie.
Onthoud mijn gegevens
Stuur e-mailnotificatie nieuwe reacties.

Vanzelfsprekend zijn er een paar gedragsregels betreffende de inhoud van je reacties.